Zbliżający się koniec roku jest gorącym czasem w każdej firmie. Wymaga podejmowania wielu ważnych decyzji, zmusza jednak również do zastanawiania się nad kwestiami, które tylko pozornie mają mniej istotne znaczenie. Jedną z nich jest nieustanny dylemat związany z tym, jakie prezenty wręczyć pracownikom, aby podziękować im w ten sposób za kolejny rok współpracy. Coraz częściej wybawieniem okazują się być w takim przypadku komplety prezentowe. Warto więc dowiedzieć się czegoś więcej na ich temat.
Zestaw prezentowy – przegląd zalet
Lista zalet, jakie posiadają zestawy prezentowe, nie jest wcale krótka. Na pierwszy plan zdaje się przy tym wysuwać typowa dla nich oryginalność. Dziś nie trzeba już wybierać standardowych koszy upominkowych ze słodyczami i alkoholem. Firmy odpowiedzialne za zestawy prezentowe robią wiele, aby je personalizować. Mogą znajdować się w nich produkty ściśle wiążące się z działalnością firmy. Nie jest też wcale powiedziane, że w kompletach muszą znajdować się wyłącznie produkty gastronomiczne. Coraz częstszą praktyką jest uzupełnianie ich o bilety na różnego rodzaju wydarzenia oraz kupony zniżkowe.
Wcale nie mniej ważne jest to, że zestaw prezentowy nie musi być drogi. Podmioty przygotowujące upominki dla pracowników stawiają na ich różnorodność, tylko od zamawiającego zależy więc, czy będą to prezenty kosztowne, czy też symboliczne. Warto też pamiętać o tym, że składając większe zamówienia można liczyć na naprawdę atrakcyjne rabaty.
Czy komplety prezentowe ucieszą pracowników?
Nie każdy prezent jest tak samo mile przyjmowany przez zatrudnionych. Ci zwykle mają już serdecznie dość kolejnego firmowego kalendarza lub zestawu długopisów z logo. Jeśli prezent ma zapadać w pamięć i pogłębiać więzi pracowników z firmą, powinien być oryginalny i właśnie tego atutu nie można odmówić kompletom prezentowym.
Bez względu na to, jaką wielkość zestawu się wybierze można mieć pewność, że będzie miał on ekskluzywny charakter. Pracownicy zyskają więc wrażenie, że upominek stanowi dowód na to, że komuś naprawdę na nich zależy. Najprawdopodobniej wielu z nich pochwali się zestawem prezentowym znajomym. O takich słowach uznania można myśleć jako o dodatkowej reklamie firmy. Kandydaci na pracowników często zwracają uwagę na argumenty pozapłacowe, a honorowanie zatrudnionych w uznaniu dla ich wysiłków z pewnością jest jednym z nich.